Milyen monitort?

Először a grafikus kártyám kimentei szálltak el, aztán a monitorom is megadta magát. Egy Viewsonic VP930-at használtam, MVA paneles jószág, tetszett, egyedül a nem homogén feketéjével nem voltam megelégedve.

Nézegettem monitorokat (fotózás mindenek előtt🙂 ), a TN+film panellel ellátott moncsik közt nem találtam megfelelőt, ha jól tudom ezek többnyire 6 bitesek, dithering-el állítját elő a hiányzó színeket, cáfoljatok meg ha nem így van, az áruk elég kedvező, örülnék egy jó tn-es moncsinak. MVA/PVA/x-PVA paneles monitorok elég drágák. C-PVA-s moncsi pl.  a Samsung F2380, elvileg olyan mint a egy S-PVA, de elég vegyesek a vélemények.  IPS paneles monitorok nagyon szimpatikusak, DELL ULTRASHARP U2311H-t néztem, nem olcsó, de talán jó választás, úgy tudom IPS gyengéje a fekete szín, erről van valakinek tapasztalata? A tökéletes megoldás egy widegamut-ot tudó EIZO lenne, de azok meg hihetetlen drágák.

Ti milyen monitort használtok fotó szerkesztésre, mit érdemes venni, mit javasoltok?

3 thoughts on “Milyen monitort?

  1. Olyan SXVGA kell, amin van RGB DVI HDMI I/O, MVA/PVA/x-PVA jó, esetleg IPS, de a TN felejtős. Ha a neve is valami érthetelen rövidítés, akkor pedig tökéletes választás.

    Remélem segítettem😀

  2. Visszajelzés: Az új monitor, DELL ULTRASHARP U2311H « gerŐ|Fotó

Vélemény, hozzászólás?

