Lubitel 35mm-es filmmel

Lubitel 2 35mm-es filmmel, nem egyszerű feladat, de nem megoldhatatlan. Lubitel-be rollfilm való, de két oldalt szivaccsal kitömve szépen középre lehet igazítani egy 35-ös filmet. Még egy bökkenő, hogy így fordítva kerül be a film, sajnos sötét szobában, vagy fényzáró zacskóban kell kézzel tekerni a filmet🙂.  Az sem mindegy, hogy mennyit hajtok rajta, ezt igen szakszerűen saccolással végeztem el, többnyire bejött.

Lubitellel rollfilmmel sem egyszerű fotózni, de így még nagyobb kihívás. Nagymókusok a keresőbe készíthetnek maszkot, én nem tettem, ezt is saccoltam. A hátsó kis ablakot fekete szigetelőszalaggal leragasztottam, mint utólag kiderült az egész hátfalat le kellett volna, beszűrődött kicsit a fény. A megszokott módon tartva a gépet álló formátumú csíkot kapunk, ennél izgalmasabb testhelyzeteket kell felvenni fekvő formátumhoz, legalább a körülöttünk lévő embereket jobb kedvre derülnek.

Egy kép elkészítése a következőképpen zajlott, otthon tekertem a filmet a mellékhelyiségben. Fénymérés fejben (sunny 16 rule), távolságsaccolás, tornagyakorlatok a megfelelő pozíció megtalálásához, aztán végre kattintottam. Munkába beérve irány a mellékhelyiség és újta tekerni a filmen stb.

És mire jó ez az egész, merülhet fel a kedves olvasóban a kérdés, de nem merül…😉 Szóval a perforációra is kerül kép, meg hosszabb csík lesz, ennyit tud ez a megoldás, jó móka🙂.

One thought on “Lubitel 35mm-es filmmel

Vélemény, hozzászólás?

